A+ A A-

Šerijatski stav o životnom osiguranju

Pitanje:

Selam alejkum!

Davno sam uplatila policu životnog osiguranja sa zdravstvenim osiguranjem i to smatram štednjom. Na to plaćam svake godine zekat. Nije predviđen (značajno) uvećan prihod u slučaju doživljena, jer je to namijenjeno prvenstveno zdravstvenom osiguranju, ali ima stavka Ugovora po kojoj ako umrem porodica dobija cijeli iznos iako ga nisam uplatila do kraja. Prijateljica je udata za muža iz Turske i on joj je rekao da je to tamo zabranjeno. Nisam nikada to tako posmatrala, molim vas za odgovor da li da takav vid štednje prekinem. Ja sam je svakako uzela samo kao dopunsko zdravstveno osiguranje zbog poznate historije bolesti u porodici. Hvala puno unaprijed.

 

Odgovor:

Stav islamskih pravnika prema životnom osiguranju je različit. Većina pravnika smatra da je taj vid osiguranja zabranjen jer u toj vrsti ugovora ima velike neizvjesnosti i jedan vid kamate, a islam zabranjuje sklapanje ugovora u kojima ima jedna ili obje te komponente. Ti učenjaci kao alternativu predlažu solidarno osiguranje koje kod nas, nažalost, nije prisutno. Manji dio učenjaka smatra životno osiguranje dozvoljenim.

Mi preferiramo mišljenje većine islamskih pravnika koji smatraju šerijatski zabranjenim dobrovoljno životno osiguranje. Međutim, ukoliko se neko ipak odluči za taj vid osiguranja, to se tretira kao vid dugoročne štednje, a od glavnice štednog uloga, ukoliko dostiže nisab, godišnje treba izdvajati 2,5% na ime zekata, bez kamate koja se mora u cijelosti podijeliti u dobrotvorne svrhe, nakon što se preuzme od osiguravajuće kuće.

Ko se bavi izuzetno rizičnim zanimanjem, poput deminera i sl., izuzima se iz ovog pravila, a i zakon obavezuje njihovo osiguranje.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice