Promo banner

A+ A A-

Konjic: U okviru manifestacije „Dani Sejfulaha ef. Prohe“ promovirane tri knjige

U četvrtak, 29.05.2014.godine u 19 sati u KLUBU KNJIGE Medžlisa Islamske zajednice Konjic u okviru manifestacije "Dani Sejfulaha ef. Prohe"  upriličena je promocija tri knjige Esada Bajića:

-Tragovi misli-dnevnik jednog softe,

-Znakovi za razumom obdarene, i

-Hudhudovim tragom-hutbe i predavanja.

Knjige su štampane u izdanju Medžlisa Islamske zajednice Konjic i fondacije "Lijepa riječ" Konjic, 2014.godine, a promotri su bili Almir ef. Hondo, Mersed ef. Šabanović i Salih ef. Nefer.

O knjizi "Znakovi za razumom obdarene" promotor Almir Hondo rekao je između ostalog i sljedeće:

"Knjiga Esada Bajića ZNAKOVI ZA RAZUMOM OBDARENE dokazuje nam prvenstveno da je Kur'an u potpunosti očuvana Božija objava, da nije u konfliktu sa ispravnom naukom, čak šta više, da je ispred nauke u mnogim svojim segmetnima.

Premda Kur’an nije nikakva “naučna” knjiga, određene činjenice, koje se na jedan jezgrovit i upečatljiv način, izlažu u raznim kur’anskim ajetima, predstavljaju naučno potvrđene istine koje je čovjek uspio otkriti tek uz pomoć savremene tehnologije dvadesetog stoljeća. Tako je čovjeku današnjice, pomoću otkrića o nastanku i širenju univerzuma, (ne)pokretljivosti planina, nastanku rude gvožđa, ulozi vjetrova u nastanku kiše, nemiješanju dvaju mora, različitim otiscima prstiju kod svih ljudi, etapama razvoja bebe…i drugi primjeri

Autor u ovoj knjizi navodi veliki broj dokaza nadnaravnosti Kur'ana i uz te dokaze donosi čvrste stavove  o nepromjenjljivosti Kur'ana, njegovoj očuvanosti i božanskoj prirodi, opet stalno naglašavajući da Kur'an nije naučna enciklopedija nego uputsto onima koji Boga vjeruju, molitvu obavljaju, zekjat daju... kako kažu prvi ajeti sure El-Bekare „Elif, lam, mim. Ovo je knjiga u koju nema sumnje, upustvo je onima koji su bogoobojazni.“

Esad u ovoj knjizi navodi dosta tih primjera. Prvi dio knjige govori o nagovještajima dolaska  Poslanika islama u prethodnim objavama kako bi odgovorio na optužne nekih da je naš poslanik sam napisao Kur'an. Drugi dio knjige počinje uvodom u kom se na jednostavan način dokazuje da je Kur'an  očuvana Božija objava bez ikakvih manjkavosti i u nastavku se navode kur'anski ajeti čiji sadržaji u sebi nose  danas dokazane naučne činjenice koje nikako nisu mogle biti poznate ljudima u vremenu kada je Kur'an objavljivan. U zaključku knjige se opet podvlači da Kur'an nije naučna knjiga, on obiluje činjenicama do kojih je nauka pomoću savremene tehnologije počela dolaziti. Sve one ukazuju da je Kur'an vječna Božija riječ, nepresušan izvor znanja i simbol svih znanosti u kojem se na jedinstven način prožimaju sve nauke ovoga svijeta. Ne piše u Kur'anu kako se prave chipovi, kompjuter,..., formule iz fizike i sl. ...; nego o dokazima u prirodi koja pomažu čovjeku u proučavanju, saznavanju, pronalaženju i pravljenju nečega novog.

Mi ćemo im pružati dokaze Naše u prostranstvima svemirskim, a i u njima samim, dok im ne bude sasvim jasno da je Kur’an istina. A zar nije dovoljno to što je Gospodar tvoj o svemu obaviješten? (Fussilat, 53)

Da bi čovjek prihvatio dokaze potrebno je da ima razum koji će mu potvrditi istinitost ili neistinitost nekih dokaza, stoga ova knjiga i nosi naziv ZNAKOVI ZA RAZUMOM OBDARENE.

"Reci: 'Zar su isti oni koji znaju i koji ne znaju? Samo oni koji pameti imaju pouku primaju!'"(Prijevod značenja, Ez-Zumer, 9)

Mi u ovom Kur’anu navodimo ljudima svakojake primjere da bi pouku primili, u Kur’anu na arapskom jeziku, u kome nema nikakve protivrječnosti, da bi se Gospodara svoga pobojali. (Zumer 28-29)

"Pa zašto oni ne pogledaju kamile - kako su stvorene, i planine - kako su postavljene, i zemlju - kako je prostrta?" (Prijevod značenja - El Gašije, 17., 20.)

"Reci: Putujte po svijetu, zatim pogledajte kako su završili oni koji su poslanike lažnim smatrali." (Prijevod značenja - El-En'am, 11.)

Razmišljanje o stvarima koje ova knjiga navodi, ne traži se tek tako, samo radi sebe, nego da bi urodilo korisnim plodovima. Dakle, ne radi se o pustom filozofiranju i natjecanju u zapetljavanju govora i njegovom odvosmišljavanju, nego na popravljanju srca, ubjeđenja i života u skladu sa ispravnim vjerskim programom.

O knjizi Hudhudovim tragom, hutbe i predavnja, Mersed ef. Šabanović  kazao je između ostalog:

"Rijetke su zbirke hutbi i dan danas. Ima ih ali su rijetke. Zašto je meni bitna ova knjiga. Zato što je ovo zbirka hutbi i predavanja jednog imama. Esad je prepoznao i shvatio da islam posvećuje veliku pažnju hutbi i uložio je trud da učini ono što je malo imama učinilo, da napiše i objavi svoje hutbe. Svi imami drže hutbe ali malo njih je smoglo snage da ih zapiše i objavi. On u svojim hutbama prati aktualan trenutak. On ne straši ljude svojim hutbama, ne napada ih, on locira problem, navodi ga i nudi rješenje za taj problem koji se nalazi pred društvom. Sve to čini prijemčivim jezikom, kroz mnoštvo jasnih lahko pamtljivih i shvatljivih primjera.

On ukazuje na probleme i u isto vrijeme nudi i njihovo rješenje. U ovoj knjizi naći ćete teme koje govore o potrebi poštivanja reda, potrebi rada, potrebi discipline. Tu su hutbe i predavanja koja prate  bitne dane u našem kalendaru pa vidimo da za Dan džamija Esad govori i džamijama i njihovoj ulozi, za vrijeme mubarek dana i noći on govori o vrijednosti i važnosti tih dana i noći. Sve Esadove hutbe su aktualne, u koraku s vremenom, kazane jasnim jezikom i lahkom terminologijom našeg današnjeg izražavanja. Svrha hutbe jeste da se ljudi poduče vjeri, da se savjetuju, da se upozore, da se napomenu. Osnovno što hutbi daje značaj jeste njen hatib. Da bi hutba ostavila traga na slušaoca na vjernika, mora hatib biti primjeran i vrijedan, stojati iza svojih riječi. Esad to ima kod sebe i to njegovim hutbama daje posebnu snagu, on, evo i kroz pisanje dokazuje da  nastoji i uspijeva u svome životu primjeniti ono što govori s minbera.

Ove hutbe u knjizi Hudhudovim tragom prikazuju realnu sliku našeg društva. Nije to priča o prošlosti ili imaginarne slike nečega, nego naša realnost i jasno ukazivanje na probleme  društva u kojem živimo i prikazi načina kako prevazići te probleme.

Molim Allaha dž.š. da Esadu pomogne u njegovom radu i životu i da i u ubuduće s ponosom kad  uzmemo njegove knjige kažemo, ovo je naš kolega, naš konjičanin."

Salih ef. Nefer je također govorio o knjizi Hudhudovim tragom i između ostalog rekao:

Hutbe koje imami i hatiibi svakog petka upućuju svojim džematlijama zaslužuju posebnu pažnju. Hutbe koje nam Esad nudi u ovoj knjizi olakšavaju nam shvatanje naše realnosti, života kakav jeste i kakav bi trebao biti. Ove hutbe i predavanja su jednostavne, lahko razumljive,  s jasnom porukom i poukom koja otkriva lahkoću življenja islama. S radošću preporučujem ovu knjigu džematlijama ali i imamima, hatibima, našim studentima, đacima...

Ono što je posebna odlika Esadovih hutbi, kao što je rekao i Mersed efendija, jeste da nas Esad ne plaši ni ahiretom ni dunjalukom nego nam nudi islamski odgovor kako i dunjaluk i ahiret učiniti lijepim. On ne govori o onom što je bilo i nema ga više, on se ne bavi nekim pitanjima koja se često spominju samo da se nešto kaže, sve njegove hutbe i njihove teme imaju svoj razlog, imaju konkretnost i nude mogućnost popravka ili unaprjeđenja sadašnje situacije... Ja čestitam Esi za ovu i za sve njegove knjige kao i za njegov  ostali rad."

Promotor knjige Tragovi misli, dnevnik jednog softe trebao je biti Nezime ef. Halilović Muderris ali zbog obaveza nije mogao prisustvovati ovoj promociji pa je o ovoj knjizi govorio sam autor kazavši da knjiga Tragovi misli, dnevnik jednog softe, sadrži prepiske njegovog ratnog dnevnika, sjećanja na neke šehide 4.muslimanske slavne lahke brigade, sjećanja na medresanske dane kao i zapise o ljudima, događajima i predjelima koja su nakon završetka agresije na BiH ostavile utisak na njega samoga.

"Ova knjiga predstavlja petu knjigu  jedne cjeline kojom pokušavam ostaviti svoj zapis o sebi, o događajima i ljudima oko sebe. Prvi dio ove cjeline predstavlja knjiga "Otkosi sjećanja", zatim "Boja sjećanja", "Ćuprijanja" i roman "Sjena jednog Taiba.", rekao je autor.

(MIZ Konjic)

  • 0101