A+ A A-

Pretraga pitanja

Nadoknađivanje propuštenih dana posta

Pitanje:

Selam!
Nakon prošlog Ramazana zbog neke moje sumnje da nisam ispostio ispravno sve dane Ramazana, a radi se o 3-4 dana, imao sam namjeru te dane napostiti. Iako sam sve dane postio, ipak se pojavila sumnja da bi usljed nekih razloga trebao neke dane napostiti. Međutim nisam ih još napostio. Jedan dan sam npr. htjeo napostiti jer mi se desila polucija tokom sna navečer prije nego je nastupilo vrijeme posta, ispostio sam cijeli dan ali sam gusul uzeo tek nakon iftara i nadoklanjao namaze koji nisam mogao klanjati kao djunup. Da li sam uopće dužan napostiti taj dan? Moje pitanje je da li je ispravno zapostiti novi Ramazan a ove dane koje sam postio a u koje ipak sumnjam napostiti nakon ovog predstojećeg Ramazana, s obzirom da se ne radi i namjerno ili ne namjerno propuštenom ili prekinutom postu već o sumnji u dane koja sam postio? Je li to ispravno?

Drugo pitanje tiče se upravo polucije i nemoralnih mislim tokom dana kada se posti? Da li je uredu nakon iftara sam se "olakšati" kako bi što manje o takvim mislima razmišljali tokom dana kada se posti i naravno uzeti gusul prije početka novog posta?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
1. Kada nastupi ramazan, samo se mogu postiti dani aktuelnog ramazana. Dakle ne samo da je ispravno da zapostite ramazan kada nastupi, već je to obaveza, farz, a dan za koje sumnjate da li ste ih ispravno postili ili ne, trebate napostiti poslije ramazana. Ispravno je bilo da ste ih napostili prije nastupanja novog ramazana. Polucija u snu tokom posta ne kvari post. Prema tome, niste obavezni napostiti dan u kojemu se to desilo.
2. Protiv nemoralnih misli se treba boriti. Post je u tome pomagač. Jedan od glavnih ciljeva posta je ovladavanje svojim strastima, uspostavljanje pune kontrole nad tijelom, emocijama, mislima i strastima kako bi se postigao stepen takvaluka (bogobojaznosti), kao temeljne svrhe posta uopće. To "olakšavanje" na koje aludirate u svom pitanju, dozvoljeno je samo u krajnjoj nuždi, radi izbjegavanja bluda, a nikako kao sredstvo olakšavanja, tj. ostvarivanja užitka. Prema tome, to trebate izbjegavati, budući da su griješenje i post nespojivi.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH