A+ A A-

Pretraga pitanja

Na koji način postupiti u slučaju da u toku namaza u džematu beba počne plakati?

Pitanje:

Ja i moja supruga smo prije 8 mjeseci dobili dijete. Željeli bismo u mjesecu ramazanu priključiti se zajedničkim namazima u džematu. Na koji način postupiti u slučaju da u toku namaza beba počne plakati a koja je također tu s nama jer je nemamo gdje ostaviti.

Odgovor:

Dovođenje djece na namaz u džamiju pa i njihov plač za vrijeme namaza nije nova pojava i praksa. Dešavalo se da djeca plaču u džamiji i u vremenu Poslanika, a.s. Zabilježeno je da je Poslanik, a.s., rekao: „Stupim u namaz i namjeravam ga oduljiti pa čujem plač djeteta i skratim učenje zbog toga što poznajem sažaljenje i bol njegove majke zbog plakanja.“ (El-Buhari, 709) Vjerovjesnik, a.s., nije osudio ovu pojavu, već je pokazao razumijevanje i uviđavnost, pa i spremnost da skrati namaz zbog plača djeteta.

Na osnovu navedenog se može zaključiti da je dozvoljeno prisustvo male djece u džamiji. Međutim, malo dijete ne treba redovno ili učestalo dovoditi/donositi na namaz u džamiju, posebno ako je sklono čestom plaču. Ukoliko bi dijete preglasno i često plakalo, narušio bi se džamijski red i harmonija, što nije uredu. Vjernik treba voditi računa da na bilo koji način ne ometa i uznemirava ostale klanjače, pa čak ni preglasnim učenjem Kur'ana.

To potvrđuje sljedeći hadis: „Allahov Poslanik, s.a.v.s., je u džamiji bio u itikafu. Čuvši neke ljude kako glasno uče (u namazu), otkri zastor i reče: 'Zar ne možete tiho komunicirati sa svojim Gospodarem? Ne uznemiravajte jedni druge i ne podižite glas prilikom učenja (ili je kazao: u namazu)'“ (Sunen Ebu Davuda, 1331)

Uzimajuči u obzir rečeno, nema smetnje da obavite namaz u džematu kad dijete spava i miruje u Vašoj blizini. Ako će plač djeteta ometati u namazu i Vas i ostale džematlije, pa i imama, bolje je da prekinete namaz, ako ste već u džamiji i obavite ga kući jer nije primjereno da cijeli džemat bude ometan i dekoncentrisan u obavljanju namaza.

Vi i supruga se možete dogovoriti da naizmjenično prisustvujete džematu i čuvate dijete kod kuće.

Trebate imati na umu da je otklanjanje štete (u ovom slučaju ometanje ostalih džematlija) važnije i preče od pribavljanja koristi (namaz u džematu), osobito u situaciji kada je šteta evidentno veća od eventualne koristi.

Također, treba izbjegavati česti boravak tako male bebe u džamiji i zbog njena zdravlja, jer česti boravak bebe u mjestu gdje ima puno ljudi može joj naškoditi. Ukoliko se desi da neko dijete zaplače u džamiji, džematlije bi trebale pokazati razumijevanje, strpljivost i samilost, bez grubih riječi i neprimjerenih reakcija. Sve eventualne primjedbe i nesuglasice treba rješavati na lijep i uljudan način.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH